Kunder

Vi er opptatt av å tilby alle våre kunder tjenester av høyeste kvalitet. Her ser du et utvalg kunder vi har hjulpet.

Kundeomtaler

Follestad

Om Follestad

Follestad Trend AS («Follestad») er en norskeid bedrift som siden starten i 1923 har hatt et sterkt fokus på å tilby merkeklær av høy kvalitet, god service og gode kundeopplevelser. Selskapet er blant de ledende motekjedene for menn, men har de siste årene også hatt en betydelig satsing på dameklær.

Follestad består av nettbutikken Follestad.no med hele Norge som nedslagsfelt, og 14 butikker i hovedsak lokalisert i Stor-Oslo. Hovedkontoret ligger i Oslo kommune.

Med sine mange butikker, hadde Follestad teknologiske utfordringer som vi i Stella løste for dem.

Utfordringer

Med butikker på flere lokasjoner, led Follestad av en fragmentert og ukoordinert nettverksinfrastruktur. Nettverket på avdelingene var utdaterte, og det oppsto ofte tregheter i form av «flaskehalser». Dette resulterte ofte i nedetid på kasseløsning og utfordringer med kommunikasjon mellom butikkene og hovedkontoret.

Med en gammel infrastruktur var de også risikoutsatte, og irritasjonen var til tider høy blant de ansatte.

Løsninger

Stella løste Follestads utfordringer med å implementere nye nettverkskomponenter, sikre nettet med brannmur, og aktivere overvåkning, drift og varsling på utstyret.

Med vårt skybaserte nettverkssystem oppnår vi sømløs kommunikasjon og datautveksling på tvers av butikkene og hovedkontoret. Nettverket har høy stabilitet og ytelse. Det er satt opp aktiv varsling på alle komponenter, slik at feil som oppstår kan rettes før kunde rekker å irritere seg over tregheter eller nedetid.

Resultater

Follestad opplevde en merkbar forbedring i operasjonell effektivitet, med smidigere internkommunikasjon og mindre irritasjon blant de ansatte.

Den nye nettverksinfrastrukturen gir et solid grunnlag for skalerbarhet og fremtidig vekst, slik at Follestad kan utvide sin virksomhet uten de tidligere utfordringene.

Eikmaskin

Om Eikmaskin

Eikmaskin er et norsk selskap som ble etablerte allerede i 1922. I 1938 fikk de Fergusons første eksportkontrakt, og Gråtassen revolusjonerte norsk jord- og skogbruk i etterkrigstiden. I 1985 ble Eik-kjeden en franchisekjede som ble bygget på ønsket og behovet for lokalt eierskap og tilstedeværelse i landbruksområder over hele Norge. I dag er det i underkant av 50 avdelinger, der vi har majoriteten som våre kunder.

Utfordringer

Med et enormt varesortiment, en kompleks ERP løsning, mange franchise-takere med et stort antall ønsker, var det en utfordring for Eikmaskin å få på plass et kassesystem som passet alle deres behov. På tidspunktet hvor vi startet dialogen hadde de ikke et fungerende system som tillot salg av varer over disk. De måtte registrere alle kundene manuelt i sitt CRM-system, for så å ta betalt via faktura. Dette var en løsning som tidvis skapte svært lang kø og misfornøyde kunder i butikk. Det resulterte i utstrakt tidsbruk på små-ordre og mindre omsetning. Kunde hadde heller ingen enhetlig kortinnløsningsavtale, som gjorde at mange av Franchise takerne betalte dyrt pr transaksjon.

Løsninger

Stella kjørte et omfattende integrasjonsprosjekt med kunde og PCK. Sammen utviklet vi:

– en løsning som ga kunde en sømløs integrasjon mellom SAP Business One

– ERP-systemet Eik-kjeden bruker

– POS-løsning.

– Stella fremforhandlet også en god kortinnløsningsavtale på vegne av de mange franchisetakerne, som bidro til en god kostnadsbesparelse pr transaksjon på kort.

Resultater

Stella har forenklet og effektivisert salgsprosessen Eikmaskin har over disk. En kunde kan nå bli betjent på få sekunder, hvor de tidligere kunne bruke så mye som 15 minutter. Vi har muliggjort betaling via VIPPS, bankkort, gavekort og faktura. Det kan enkelt tas returer i kassen og penger tilbakeføres kunde umiddelbart. Dette har resultert i en mer effektiv arbeidshverdag for ansatte, som igjen har økt omsetning i butikk.

Kundeomtaler

Kontakt oss

Bruk skjemaet for å ta kontakt med oss i dag!